DigiDay #18

7. prosince 2023

17:00-21:00

 online, za O Kč

Učíme (se) s AI

Máloco se v posledním roce přetřásá tak často, jako téma umělé inteligence. A máloco se tak rychle mění, vyvíjí, zlepšuje a proniká do většiny odvětví kolem nás.


Žijeme v éře, kdy slova jako "umělá inteligence" nejsou pouhým technologickým žargonem, ale skutečnou silou, která mění svět kolem nás. A to včetně školství. 

Ale jak se dostat za povrch a pochopit tuto revoluci? Jak využít AI ve výuce?

Chcete vědět, proč a jak zařadit AI do vašich hodin, tak aby výuka byla ještě lepší?

Zajímá vás, jaké aktuální nástroje AI existují, jaké mají výhody a limity? 

Jak se vypořádat s novými metodikami a strategiemi, které přináší AI do vzdělávání?

Jak vypadá skutečné nasazení AI v komerčním prostředí? 

A má to nějaká rizika, háčky či úskalí? 

Proto je tu DigiDay! 

tentokrát ve spolupráci GUG.CZ a NPI ČR

Program je možné sledovat také zpětně ze záznamu. Odkaz vám přijde po vyplnění registračního formuláře. 

Úvodní slovo

17:00-17:10

Pavel Hodál a Ivana Böhmová

Zahájení akce, program a úvodní slovo.
Dnešní stream pro vás připravili společně GUG.cz a NPI ČR

Miloš Čermák

17:10-17:30

Host večera

Miloš Čermák je český novinář, komentátor, spisovatel a stand-up komik. Mimo to vše se zabývá i Umělou Inteligencí a zajímavě o tomto trendu píše.  

Vše, co chcete vědět o AI ve výuce, a báli jste se zeptat

17:30-18:00

Bohuslav Hora a Petra Boháčková

Co z nástrojů umělé inteligence můžete použít ve školní praxi a nemusíte se toho bát? Jak vám může umělá inteligence ulehčit vaše přípravy na hodiny a jak umělou inteligenci využijete v hodinách se žáky? Tak přesně to se dozvíte v příspěvku Petry a Slávka.


AI není jen bublina, ale můj denní pracovní nástroj 

18:00-18:30

Jan Polzer

Umělá inteligence či generativní jazykové modely zasahují do stále většího počtu činností, programování nevyjímaje. V současnosti už existují stabilní doplňky do nejrozšířenějších vývojových nástrojů i celá samostatná vývojová prostředí, která zrychlují vývoj webů i desktopových či mobilních aplikací a skriptů.

Kromě toho lze tyto moderní nástroje napojené na AI využít k vysvětlování a lepšímu pochopení existujícího kódu. Podíváme se na několik placených i bezplatných řešení v čele s GitHub Copilotem.

Jan je technologický novinář, námořník, autor mnoha knih o Drupalu a programátor. 

Praktická demonstrace práce s AI ve 4. třídě ZŠ

18:30-19:00

Tomáš Kováč

Tento rok jsem začal učit své žáky ze 4. třídy základy umělé inteligence, abych jim poskytl náskok v oblasti, která bude (podle mě) v blízké budoucnosti stále důležitější. Hledám nové způsoby, jak inspirovat své žáky a připravit je na budoucnost.

Ukážu vám, jak začlenit AI do výuky, jak jsme s AI začínali a jak pokračujeme.

Tomáš je pedagog a mentor s více než desetiletou zkušeností. Zaměřuje se na inovativní přístupy ve vzdělávání, s důrazem na rozvoj kritického myšlení, tvůrčí řešení problémů a digitální gramotnosti. Je certifikovaným lektorem Apple Professional Development (APD), který se zaměřuje na využití iPadů ve školství.

Nejste v tom sami

19:00-19:30

Pavel Hodál, Ivana Böhmová a Irena Fričová

Moderovaná debata o systému podpory využití Umělé Inteligence ve školách. 

Někdo AI ve škole řeší hodně a jiný vůbec. Kde by měli učitelé hledat podporu? Kam se obrátit? Kde najít zajímavé metodiky, informace, komunitu lidí zabývajích se AI ve školství? 

Na vše z toho máme odpovědi. A možná i vysami budete překvapení, co vše už je pro vás k dispozici. 

Už jsou tady!

19:30-20:00

Jitka Rambousková

Tahle práce byla jedna velká radost! 

Zadání znělo jednoduše - vyzvoři animovaný film s ufony. Povinné nástroje: Umělá Inteligence, Canva a Animated Drawing. Filmeček bude mít minimálně 5 snímků, titulky a zvuk. 

Jaký film bychom o nich mohli vytvořit?

Programování s dětmi
s pomocí AI

20:00-20:30

Pavel Kasík

Názorně si ukážeme, jak s dětmi naprogramovat tři jednoduché hry. Budeme pracovat napřed s nástrojem Scratch Jr., pak půjdeme do "velkého Scratche" a nakonec se pustíme i "pokročilého programování" a pomocí ChatGPT a Barda si zkusíme vyrobit vlastní hru.

Pavel Kasík je vědecký novinář Seznam Zpráv, nadšenec, analytik, programátor a lektor. Poslední tři roky intenzivně experimentuje s neuronovými sítěmi pro tvorbu textu, obrazů a počítčového kódu. V rámci seriálu "Hrajeme si s AI" (Seznam Zprávy) ukazuje, jak kreativně objevovat možnosti AI nástrojů. Je držitelem Novinářské ceny 2022 za inovativní online žurnalistiku.

Jak nám dokáže chatGPT pomoci
v matematice?

20:30-21:00

 Kateřina Kašparová

Co vše umí chatGPT a co lze využít v matematice? Jak zefektivnit přípravu na výuku a jak zapojit chatGPT přímo do výuky? A máme se bát toho, že žáci budou řešit výpočty jen s chatGPT?

Kateřina je matematik, běžec, člověk, který miluje myšlení a poznávání nového. Baví ji jít ve věcech do hloubky a pochopení souvislostí. K důkladnému poznání jsou však potřeba otázky. A to ji u AI baví nejvíc, možnost ptát se. Využívat tento nástroj efektivně a mít mnohem snazší poznávání a širší kreativitu.  

Závěrečné slovo

21:00-21:05

Pavel Hodál a Ivana Böhmová

Umělá inteligence tady je a bude. Školství nesmí zůstat (a nezůstává) pozadu. Je jen na nás, zda si z ní uděláme pomocníka, nebo se staneme její obětí.