Program je možné sledovat také zpětně ze záznamu. Odkaz vám přijde po vyplnění registračního formuláře.
17:00-17:10
Zahájení akce, program a úvodní slovo.
Dnešní stream pro vás připravili společně GUG.cz a NPI ČR
17:10-17:30
Miloš Čermák je český novinář, komentátor, spisovatel a stand-up komik. Mimo to vše se zabývá i Umělou Inteligencí a zajímavě o tomto trendu píše.
17:30-18:00
Co z nástrojů umělé inteligence můžete použít ve školní praxi a nemusíte se toho bát? Jak vám může umělá inteligence ulehčit vaše přípravy na hodiny a jak umělou inteligenci využijete v hodinách se žáky? Tak přesně to se dozvíte v příspěvku Petry a Slávka.
18:00-18:30
Umělá inteligence či generativní jazykové modely zasahují do stále většího počtu činností, programování nevyjímaje. V současnosti už existují stabilní doplňky do nejrozšířenějších vývojových nástrojů i celá samostatná vývojová prostředí, která zrychlují vývoj webů i desktopových či mobilních aplikací a skriptů.
Kromě toho lze tyto moderní nástroje napojené na AI využít k vysvětlování a lepšímu pochopení existujícího kódu. Podíváme se na několik placených i bezplatných řešení v čele s GitHub Copilotem.
Jan je technologický novinář, námořník, autor mnoha knih o Drupalu a programátor.
18:30-19:00
Tento rok jsem začal učit své žáky ze 4. třídy základy umělé inteligence, abych jim poskytl náskok v oblasti, která bude (podle mě) v blízké budoucnosti stále důležitější. Hledám nové způsoby, jak inspirovat své žáky a připravit je na budoucnost.
Ukážu vám, jak začlenit AI do výuky, jak jsme s AI začínali a jak pokračujeme.
Tomáš je pedagog a mentor s více než desetiletou zkušeností. Zaměřuje se na inovativní přístupy ve vzdělávání, s důrazem na rozvoj kritického myšlení, tvůrčí řešení problémů a digitální gramotnosti. Je certifikovaným lektorem Apple Professional Development (APD), který se zaměřuje na využití iPadů ve školství.
19:00-19:30
Moderovaná debata o systému podpory využití Umělé Inteligence ve školách.
Někdo AI ve škole řeší hodně a jiný vůbec. Kde by měli učitelé hledat podporu? Kam se obrátit? Kde najít zajímavé metodiky, informace, komunitu lidí zabývajích se AI ve školství?
Na vše z toho máme odpovědi. A možná i vysami budete překvapení, co vše už je pro vás k dispozici.
19:30-20:00
Tahle práce byla jedna velká radost!
Zadání znělo jednoduše - vyzvoři animovaný film s ufony. Povinné nástroje: Umělá Inteligence, Canva a Animated Drawing. Filmeček bude mít minimálně 5 snímků, titulky a zvuk.
Jaký film bychom o nich mohli vytvořit?
20:00-20:30
Názorně si ukážeme, jak s dětmi naprogramovat tři jednoduché hry. Budeme pracovat napřed s nástrojem Scratch Jr., pak půjdeme do "velkého Scratche" a nakonec se pustíme i "pokročilého programování" a pomocí ChatGPT a Barda si zkusíme vyrobit vlastní hru.
Pavel Kasík je vědecký novinář Seznam Zpráv, nadšenec, analytik, programátor a lektor. Poslední tři roky intenzivně experimentuje s neuronovými sítěmi pro tvorbu textu, obrazů a počítčového kódu. V rámci seriálu "Hrajeme si s AI" (Seznam Zprávy) ukazuje, jak kreativně objevovat možnosti AI nástrojů. Je držitelem Novinářské ceny 2022 za inovativní online žurnalistiku.
20:30-21:00
Co vše umí chatGPT a co lze využít v matematice? Jak zefektivnit přípravu na výuku a jak zapojit chatGPT přímo do výuky? A máme se bát toho, že žáci budou řešit výpočty jen s chatGPT?
Kateřina je matematik, běžec, člověk, který miluje myšlení a poznávání nového. Baví ji jít ve věcech do hloubky a pochopení souvislostí. K důkladnému poznání jsou však potřeba otázky. A to ji u AI baví nejvíc, možnost ptát se. Využívat tento nástroj efektivně a mít mnohem snazší poznávání a širší kreativitu.
21:00-21:05